W poprzednim artykule (podaje linka Samochody – segment C) zasygnalizowałem temat ostrej konkurencji w segmencie C w Europejskiej motoryzacji. Można wyróżnić tutaj kilku liderów rynku, ponieważ motoryzacja niemiecka opiera się na Golfie, francuska na Peugeocie 307 lub Renault Megane itp. Można powiedzieć, że każda myszka swój ogonek chwali, a wszystkie myszki chwalą Toyotę za ich dublet: Corollę i Auris. To naprawdę świetne samochody, popularne w wielu krajach, a w Polsce szczególnie – mają nieograniczony kredyt zaufania. Czy to są japońskie samochody? Może Corolla, część wersji produkowana jest w Japonii, ale i tak większość części pochodzi z Europy. Japończycy wytyczyli szlak globalizacji w dziedzinie motoryzacji i są teraz w pierwszej lidze, ale mają pojętnych uczniów. Koreańczycy też chcą budować auta o odpowiednim prestiżu. Pierwsza ruszyła Kia i skierowała do sprzedaży model o dziwnej nazwie cee’d. Auto projektowane i budowane z myślą o gustach i upodobaniach europejskich klientów, nowoczesna stylistyka i design, który nie znudzi sie szybko. Spora gama silników do wyboru oraz opcji dodatkowego wyposażenia czyni ten samochód bardzo atrakcyjnym. Zwłaszcza, że Kia oferuje siedmioletnia gwarancję od przebiegu 150 000 km. Ładny?