Segment C jest najważniejszy dla koncernów motoryzacyjnych w Europie, a jego prestiż wynika wprost z wielkości sprzedaży. Te samochody są po prostu w Europie najpopularniejsze. Nic dziwnego, że w tym segmencie wiele się dzieje, a każdy błąd może kosztować utratę rynku na rzecz konkurencji. Toyota zaatakowała podwójnie. Jeszcze w zeszłym roku przypuszczano, że Corolla odejdzie do historii, a tu niespodzianka. Powstało całkiem nowe auto, ale tylko w wersji sedan. Przeznaczone jest dla tradycyjnego klienta tej marki – ojca rodziny. Hatchback Toyoty w tym segmencie to całkiem nowa marka i całkiem nowy model – Toyota Auris. Auris budowany jest dla młodszych klientów zdolnych do zaakceptowania różnych drobnych szaleństw stylizacyjnych, chociaż akurat w tym modelu raczej ich nie ma. Interesujące, że Toyota zdecydowała sie na premierę obydwu modeli w odstępie kilku tygodni. Motoryzacja rzadko widuje takie ryzykowne posunięcia, ale trzeba przyznać, że to był strzał w dziesiątkę. Toyota Corolla wyprzedana jest na kilka miesięcy naprzód, podobnie jest z Auris – realizacja już złożonych zamówień potrwa do przyszłego półrocza. Ale konkurencja nie śpi. O tym w następnym artykule.